داشتم یه سری کلمه انگیلیسی رو حفظ میکردم که گفتم بیام سه دسته شون کنم و به این سه روش حفطشون کنم ببینم کدوم بهتر جواب میده 
یه ردیف رو همینطوری عادی و با تکرار کلمه حفظ کردم 
دسته ی بعدی رو تصویر سازی کردم ، ینی برا هر کلمه ای که میخوندم یه تصویر که توصی
فش کنه رو تصور میکردم 
ردیف بعدی رو به روش قصر ذهنی حفظ کردم 

 

حالا قصر ذهنی چیه ؟ همون روشی که شرلوک همیشه ازش استفاده میکرد 😂 این روش واقعا وجود داره و به این صورته که  شما یه قصر و محیطی تو ذهنتون میسازید که برای اولین قصرتون بهتره جایی باشه که واقعا وجود داره و شما میشناسیدش که راحت تر بتونید تصور کنید ، مثلا خونه تون ، بعد باید یه مسیر خاصی توی این قصرتون تعریف کنید ینی مثلا هر دفعه که می خواید چیزی رو تو قصرتون قرار بدید به ترتیب حرکت تو این مسیر حفظ کنید و برا خوندن اطلاعات هم از همون مسیر شروع کنید

 

 

ادامه 

چجوری حفظ میکنید ؟ مثلا اگه می خواید مواد اولیه ی تهیه کیک رو حفظ کنید باید یه جوری تو قصرتون با تصویر قرارش بدید ، به این شکل که از در خونه وارد میشید و میبینید که 4 تا تخم مرغ تو حال دارن میرقصن و توی آشپرخونه دو تا فنجون آب دارن باهم حرف میزنن 😂 و به همین شکل کل مسیر قراردادیتون رو طی میکنید و همه چی رو قرار میدید 

نتیجه ی حفظ کردن من 

برای مطلبی که من داشتم حفظ میکردم بهترین روش همون حفظ عادی و تصویر سازی بود و علتش این بود که تو قصر ذهنی من معنی کلمات رو به ترتیب میدونستم ولی اگه کلمات انگیلیسی رو جابه جا ازم میپرسیدن دیگه من نمیتونستم معادل فارسیشون بگم چون من تو ذهنم فقط معادل هارو چیده بودم و به کلمه ی انگیلیسیش دقت خاصی نکرده بودم ازین جهت پی بردم که این روش قصر ذهنی برای حفظ مطالبی که ترتیب درشون مهمه میتونه خیلی کاربردی تر باشه تا مطالبی مثل زبان که باید دو چیز رو بهم ربط بدیم ، یا اگر باهاش زبان حفظ میکنیم باید تو قصرمون انگیلیسیش رو هم بنویسیم یا یه جوری قرار بدیم ، که خب به نظرم زمان بر میشه 

حالا چرا تو روش تصویر سازی مشکلی با این موضوع نداشتم ؟ مگه چه فرقی با قصر ذهنی داره ؟
فرقش اینه که تو تصویر سازی تو نه ترتیب داری نه مکان خاصی ، و هر تصویری رو میتونی برای کلمه قرار بدی ولی تو قصر ذهنی تو یه محیط مشخص داری ، برای همین تو تصویر سازی من تصاویر کلمات رو باهم قاطی نمیکردم و کلمه ای رو میخوندم و تصویری رو تو ذهنم به اون کلمه ربط میدادم 

 

خلاصه اینکه که حفط کردن عادی و کلامی میتونه تو این موارد حفظیات متنی کمک کننده باشه ولی احتمالا در طولانی مدت تاثیرش کم میشه 
تصویر سازی روش خوبی برای اکثر حفظیاته اگر که تجسم خوبی دارید 
و قصر ذهنی برای حفظیات به ترتیب و منظم و مطالب طولانی مدت جوابه
، البته اینم بگم که واقعا به این روش خیلی سریع به خاطر میمونه (خودمم خیلی دوس دارم که قصر ذهنی داشته باشم حس میکنم حداقل تخیلم رو تقویت میکنه و شاید بشه افکار رو اونجا خالی کرد ، یه قصری هم ساختم که هنوز چون بهش تسلط کامل ندارم برای حفظ ازش استفاده نمیکنم ولی لذت بخشه 😂 )